Tai Chi (Taiji) to najpopularniejszy z chińskich systemów wewnętrznych sztuk walki. Zewnętrznie jest to sekwencja łagodnych ruchów nie wymagających siły fizycznej ani też specjalnej sprawności fizycznej, dzięki temuj jest dostępne dla wiekszości ludzi niezależnie od wieku.Ćwiczenia wymagają czasu i cierpliwości, co owocuje ogólną poprawą zdrowia i samopoczucia.  

Koordynacja pracy ciała podczas wykonywania form Tai Chi,  przy pełnym zaangażowaniu świadomości, pozwala na osiągnięcie stanu fizycznego i psychicznego odprężenia.  Dzięki skierowaniu pełnej świadomości na przebieg i koordynację ruchów całego ciała, możliwe jest wewnętrzne wyciszenie, które sprzyja poprawie zdolności do koncentracji. Powolne i płynne wykonywanie ruchów wymaga uwagi i balansu ciała, tym samym prowadzi do uaktywnienia centralnego systemu nerwowego i regulacji funkcji organów wewnętrznych. Pierwszym bezpośrednim i najbardziej widocznym efektem regularnych ćwiczeń Tai Chi jest poprawa nastroju, co ma ogromny wpływ na procesy fizjologiczne - krążenie krwi, pracę układu trawiennego.
Ćwiczenia te są także pomocne w leczeniu depresji i stanów nerwicowych, dlatego są zalecane dla osób zestresowanych, przemęczonych pracą, żyjących w dużym napięciu i nie zawsze radzących sobie z emocjami. Również osoby przewlekle chore mogą w ten sposób uzyskać pozytywne nastawienie, które wspomaga postępy w leczeniu.  

Tai Chi jako sztuka walki - więcej »

Jeżeli szukamy łagodnego podejścia do rozwijania siły i wytrzymałości razem ze spokojem i świeżością umysłu, praktykowanie Tai Chi Chuan (Taiji Quan) jako sztuki walki jest doskonałym wyborem. W ruchach Tai Chi drzemie olbrzymia siła, która dzięki miękkości, a nierzadko i zwodniczości, stara się wykorzystać siłę przeciwnika na swoją korzyść. Elementy pchnięć, uderzeń czy też obalenia agresora odnajdujemy w treningu wszystkich form Tai Chi. Praktyczne zastosowania poszczególnych ruchów z sekwencji są na pierwszy rzut oka ukryte, nawet dla tych którzy ćwiczą Tai Chi od dłuższego czasu, a nigdy nie zetknęli się z aplikacjami bojowymi. Pełna praktyka Tai Chi ma miejsce przy pełnym zrozumieniu sensu poszczególnych ruchów, nawet gdy ćwiczymy tylko dla zdrowia i dobrego samopoczucia, gdyż aspekt bojowy przejawia się w całej formie. Zastosowania bojowe są tylko ogólnym wzorem w jaki sposób można praktycznie wykorzystać ruchy Tai Chi w konkretnej sytuacji. Dopełnieniem arsenału zastosowań Tai Chi są techniki Chi Na (Qin Na), które uczą jak bez użycia siły, a tylko przez odpowiednie dźwignie na stawy i uciski punktów witalnych na ciele człowieka, przejąć kontrolę nad przeciwnikiem.

 

Qi Gong to zdrowotny system oddechowo-ruchowy wywodzący się wprost z tradycyjnej medycyny chińskiej.
Formy Qi Gong są o wiele prostrze niż ruchy Tai Chi, co pozwala ćwiczacemu skoncentrować cały swój wysiłek na zwiększaniu zdolności odczuwania wewnątrz ciała. Te z pozoru proste ćwiczenia służą poprawie krążenia energii wewnętrznej Qi, a także jej rozwojowi i kontroli. Regularna praktyka Qi Gong pomaga zredukować poziom stresu, wzmocnić układ odpornościowy, wyregulować metabolizm. Niektóre formy w zestawach Qi Gong są uproszczonymi ruchami zaadaptowanymi z sekwencji Tai Chi, a ich koncepcja oparta jest na taoistycznej definicji równowagi panującej pomiędzy dwoma siłami, Yin i Yang. Niezależnie od stylu i odmian Qi Gong, wszystkie te ćwiczenia wzmacniają również mentalnie - uczą jak regulować i uspokajać umysł, podnoszą ducha witalności, wzmacniają siłę woli, cierpliwość, wytrwałość oraz wiarę we własne możliwości. Medytacja oraz ćwiczenia Qi Gong są szeroko wykorzystywane nie tylko przez Chińczyków w celu zachowania i poprawy zdrowia. Lekarze medycyny zachodniej w coraz większym stopniu doceniają wartość ćwiczeń fizyczno-oddechowych, które są doskonałą metodą uzupełniającą proces leczenia wielu dolegliwości.

Trenując Tai Chi oraz Qi Gong harmonizujemy ciało, umysł, energię i ducha, używając ich do osiągnięcia zdrowia, pełni sił witalnych i harmonii.   Są one doskonałą metodą prewencyjno-zdrowotną prowadzącą do zwiększenia ilości i jakości energii wewnętrznej, a tym samym poprawy samopoczucia i zdrowia.

Taiji Qi Gong Wrocław
Tai Chi Wrocław
Tai Chi Wrocław
Tai Chi Wrocław
Tai Chi Wrocław
Tai Chi Qi Gong Wrocław

Zajęcia Tai Chi oraz Qi Gong - grafik z poprzedniego sezonu, aktualny na początku września

Grupa Treningowa Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
Zaawansowana

   19:00-20:00
Sekwencja Tai Chi

Wu Guan Śródmieście
Gimnazjum 29
ul. Kraińskiego 1

Mapa »

20:45-21:45
Tui Shou
pchające dłonie

Wu Guan Śródmieście
IX LO - ZSO 3
ul. Piotra Skargi 31
sala fitness

 

Mapa »

20:15-21:15
Qi Gong
Zdrowy Kręgosłup

Wu Guan Śródmieście
IX LO - ZSO 3
ul. Piotra Skargi 31
sala fitness

 

Mapa »

 

19:00-20:15
Trening własny

Wu Guan Śródmieście
Gimnazjum 29
ul. Kraińskiego 1

Mapa »

Początkująca

20:15-21:15
Podstawy Tai Chi

Wu Guan Śródmieście
IX LO - ZSO 3
ul. Piotra Skargi 31
sala fitness

Mapa »

 

 

20:15-21:15
Qi Gong
Zdrowy Kręgosłup

Wu Guan Śródmieście
IX LO - ZSO 3
ul.Piotra Skargi 31
sala fitness

Mapa »

 

19:00-20:15
Trening własny

Wu Guan Śródmieście
Gimnazjum 29
ul. Kraińskiego 1

Mapa »

 

 

 

inne grupy